© Getty Images

Een call center voor al uw financiële vragen in verband met de coronacrisis

Plusmagazine.be Onlineredactie

Uitstel van betaling voor hypotheekleningen, een uitstel van betaling van belastingen en een uitstel van betaling van verzekeringspremies en van bijdragen voor tweedepijlerpensioenen... Een call center geeft correcte en neutrale informatie hoe het nu zit in coronatijden.

Er werden verschillende maatregelen genomen om de gevolgen van de coronacrisis voor consumenten, zelfstandigen en bedrijven te verzachten. Deze maatregelen komen zowel van de overheid, als van de bank- en verzekeringssector. Maar het is niet altijd even eenvoudig om zijn weg te vinden in al deze tijdelijke maatregelen. Het call center van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) biedt zelf antwoorden op een aantal vragen en verwijst door naar de instanties die over een bepaald onderwerp meer gedetailleerde informatie ter beschikking stellen.

‘Het is belangrijk om in deze moeilijke tijden vlot en rechtstreeks terecht te kunnen bij een overheidsinstantie die correcte en neutrale informatie verschaft en iedereen ook kan doorverwijzen naar de geschikte gesprekspartner,’ stelt Jean-Paul Servais, de voorzitter van de FSMA.

‘Consumenten hebben nood aan correcte informatie over de verschillende steunmaatregelen die de bevolking en het bedrijfsleven moeten toelaten om het hoofd te bieden aan de uitdagingen van de coronacrisis op financieel en economisch vlak. De FSMA levert via haar callcenter een belangrijke bijdrage om consumenten daarbij te helpen’, zegt minister van Economie en Consumenten Nathalie Muylle.

Minister van Pensioenen Daniel Bacquelaine: ‘Ik verheug me over de oprichting van deze helpdesk door de FSMA die het mogelijk zal maken een antwoord te bieden op de bezorgdheid van onze burgers, en in het bijzonder op de vragen over de impact van de coronacrisis op hun aanvullend pensioen.’

Het callcenter is vanaf woensdag 15 april 2020 bereikbaar: ofwel schriftelijk via een contactformulier ofwel telefonisch iedere werkdag:

Een call center voor al uw financiële vragen in verband met de coronacrisis

Partner Content