© Getty Images/Hemera

E-mail uit Gmail opslaan op uw computer

Leen Baekelandt
Leen Baekelandt Journaliste Plusmagazine.be

Gmail is de gratis online maildienst van Google. Om uw mails te lezen, moet u wel telkens online gaan. Tenzij u mails die belangrijk zijn, opslaat op uw computer. We leggen u uit hoe u dat doet.

Google maakt het mogelijk gegevens uit alle diensten waar u gebruik van maakt, te downloaden. Zo kunt u die gegevens opslaan op uw eigen computer en een eigen archief aanleggen. We leggen u uit hoe u e-mails uit Gmail downloadt. Maar u kunt op dezelfde manier gegevens downloaden uit bijvoorbeeld de Google Agenda of Google Drive.

  • Surf naar www.gmail.com en log in als dat nog niet gebeurd is.
  • Rechtsboven ziet u uw naam, uw profielfoto of een blauw poppetje. Klik hier op.
  • Klik op Account en klik vervolgens in het menu boven aan de pagina, op Gegevenstools.
  • Het kader ‘Gegevenstools’ verschijnt. Klik in dit kader op Te downloaden gegevens selecteren.
  • Klik nu op de knop Een archief maken.
  • Er is een overzicht te zien van alle Google-diensten waarvan u de gegevens kunt downloaden. Bijvoorbeeld van Mail, Agenda of Drive. Het overzicht verschilt per gebruiker; het hangt af van welke diensten u gebruikt.
  • Wij willen alleen de mail uit Gmail downloaden. Klik daarom eerst op het vinkje voor Alles selecteren om de hele selectie ongedaan te maken.
  • Plaats daarna een vinkje voor Mail en klik dan op de rode knop Archief maken. Uw archief wordt voorbereid. Dit kan een tijd duren.
  • Als het archief klaarstaat, verschijnt de blauwe knop ‘Downloaden‘. Klik daarop.
  • Geef uw wachtwoord op als daarom gevraagd wordt en klik op Inloggen.
  • Sla het bestand nu op uw computer op. Ook dit kan weer even duren.


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content