Een uitgelezen gamma voor 60+: Nutri-Lumière van Clarins. Dag- en nachtcrème, 50 ml, 115 en 120 euro, in de parfumerie.

Stralend door het leven

Een stralende huid, is wat je er jong doet uitzien, niet het gebrek aan rimpeltjes. Marie-Hélène Lair schetst hoe de verwachtingen van vrouwen zijn geëvolueerd.

Wat rimpels rond je ogen of mond, een iets minder strakke huid... Dat zijn toch de dingen die je gelaat charme en expressie geven? Volgens Marie-Hélène Lair, directeur wetenschappelijke communicatie bij Clarins, is een stralende huid vandaag de nieuwe heilige graal van vrouwen die zich goed in hun vel voelen, ongeacht hun leeftijd.

Hoe zijn de verwachtingen van vrouwen van 50 en ouder geëvolueerd?

Vandaag willen vrouwen zich goed in hun vel voelen. Ze hebben het gehad met de verheerlijking van de eeuwige jeugd en keren zich af van verzorgingsproducten die de hemel beloven. Als je 60 bent, dan vertaalt zich dat in je gelaatstrekken. We hebben een studie uitgevoerd bij vrouwen die er vijf jaar jonger en vijf jaar ouder uitzagen dan hun leeftijd. En wat blijkt? Niet de rimpels en een stevige huid maken het verschil, maar een stralende teint. Dat heeft ons ertoe aangezet een gamma antiagingproducten op de markt te brengen dat de huid weer doet stralen.

Waarom verliest de huid zijn glans?

Voor een doeltreffende formule zijn we op zoek gegaan naar de factoren die ervoor zorgen dat de huid zijn glans verliest. Het zijn er twee: een minder goede bloedsomloop waardoor er minder zuurstof en voedingstoffen naar de cellen gaan, en een minder goede werking van de vectoren die in de derma het bloed naar de huidcellen brengen.

Kan je dat verlies aan glans tegengaan?

Ja, door je microcirculatie te boosten en je huid te masseren. Voor ons Nutri-Lumière-gamma, dat inwerkt op de uitstraling van je huid – dus zowel op de zichtbare als op de onderliggende glans die je huid doen stralen – hebben we geopteerd voor de witte paardenkastanje (vrucht en bloem), omwille van zijn bloedsomloopbevorderende eigenschappen. In de geneeskunde is het vruchtextract (aescine) goed gekend. Het wordt gebruikt als ontzwellende behandeling, bijvoorbeeld rond de ogen. In het lab hebben we gemerkt dat de bloem (biologisch extract) de productie van de vectoren die het bloed naar de cellen brengen, weer op gang kan brengen.

Er is veel aandacht besteed aan de textuur van dit nieuwe gamma.

Vaak gaat het om vrouwen met een ondervoede huid: tussen 50 en 60 jaar daalt immers de talgkwaliteit. Vandaar de keuze voor een geltextuur, die aanvoelt als een zijdezachte balsem. De textuur voelt verhullend aan, maar niet vettig. We wilden een korte formule, zonder verhitting, zodat alle heilzame eigenschappen behouden blijven. Het gamma bevat ook een lotion die je huid voorbereidt en die je voor je serum en je dag- en nachtcrème aanbrengt.

Een boost voor je celvitaliteit: Crème Capture Totale CELL Energy van Dior, 50 ml, 139,67 euro, in de parfumerie.
Een boost voor je celvitaliteit: Crème Capture Totale CELL Energy van Dior, 50 ml, 139,67 euro, in de parfumerie.
Voor een zuivere huid: Radiance Foaming Cream van Sisley. 92,50 euro, in de parfumerie.
Voor een zuivere huid: Radiance Foaming Cream van Sisley. 92,50 euro, in de parfumerie.
Manukahoning voor een nieuwe huid: Pure Vitality van Kiehl's, 50 ml, 65 euro, www.kiehls.be
Manukahoning voor een nieuwe huid: Pure Vitality van Kiehl’s, 50 ml, 65 euro, www.kiehls.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content