Een garderobe bij elkaar kopen in een boetiek, dat kan iedereen. Met weinig geld hetzelfde resultaat bereiken, dat is de uitdaging!
...
Een garderobe bij elkaar kopen in een boetiek, dat kan iedereen. Met weinig geld hetzelfde resultaat bereiken, dat is de uitdaging! Snuffel. Even rondkijken in de winkel is niet genoeg. Pareltjes hebben de neiging om zich achter stapels saaie kleren te verbergen. Vindt u niets? Geen ramp, kom gewoon enkele dagen later terug. De beste truc om schatten op de kop te tikken is... niets speciaals te zoeken. Pas. Een kledingstuk dat mooi op een mannequin gedrapeerd is, oogt altijd aantrekkelijker dan een jurkje aan een hanger, verdrukt tussen soortgenoten. En toch kan precies dat verkreukelde jurkje u fantastisch staan! Passen is dus de boodschap. En let ook op wat de vrouwen in de andere kleedhokjes mee naar binnen nemen. Het kan u inspireren. Let op de stof. Met katoen zit u nooit fout. Maar wees op uw hoede voor mooie blouses van slecht nylon dat na een uur gaat ruiken. Zwart. Winter en zomer, zwart is altijd chic. Gek genoeg ziet het er altijd duurder uit dan de andere kleuren. Soberheid. Aan een eenvoudig oranje T-shirt hangt geen prijskaartje, terwijl een oranje T-shirt met een ongelukkig getekende Mickey makkelijk smakeloos overkomt. Het detail maakt het verschil. Je kunt vaak aan de details, zoals de knoopjes, zien dat een kledingstuk niet veel gekost heeft. Zoek dus wat mooie knopen in winkels als Veritas of in de naaidoos van oma, en dat truitje ziet er plots een stuk chiquer uit. Bij broeken en jassen is het zwakke punt dikwijls de ceintuur. Niet aarzelen: vervang hem door een van uw mooiste ceintuurtjes of door een sjaaltje. Individualiseer. Grote ketens produceren hun kleren in massale hoeveelheden. Om niet het truitje te dragen dat iedereen heeft, gaat u creatief aan de slag om het een persoonlijke toets te geven. Naai er lovertjes op, lintjes... Geen total look. De dure chic van de total look is voorbij. Nu moet u verschillende stijlen combineren. Een pakje van Armani, prima, maar dan wel met een topje van H&M. Een pantalon van Promod? Geen probleem, maar met een mooie leren ceintuur. Accessoires. In de zomer is alles charmant, van plastic juwelen tot tasjes van raffia, kleurige sjaaltjes, bloemensandalen uit de supermarkt. Wij zijn dol op de zomer! Weg met dat etiket. Nadat u uw vestje een persoonlijk accent en wat accessoires hebt gegeven, is het uw creatie. Weg dus met het etiket. Maar... loop te koop met de prijs. Niets staat zo chic als heel verbaasd te kijken wanneer iemand u een complimentje over uw truitje maakt: "Dat meen je niet! Het heeft me maar 25 euro bij de C&A gekost!" Bingo! U bent een volleerde shopper! Improviseren vereist een flinke dosis creativiteit, wat goede smaak en veel geduld. Alleen op die manier kunt u dé tas vinden die een ensemble plots allure geeft (Kipling - ) 24,95). Voor een bijzondere gelegenheid hoeft u niet per se een aanslag op uw portemonnee te plegen. Kies uit uw kleerkast een elegant, goedzittend jasje en zoek er in kledingwarenhuizen of postordercatalogi een feestelijke rok of broek bij. Een paar glinsterende of opvallende accessoires maken het geheel af. Getailleerd jasje in zijdetaft TURNOVER a 189. Wijde rok in zijdevoile C&A a 25. Halssnoer in metaal en parels CLAIR DE FEMME a 138. Sandalen in gestreepte zijde ETE 2005 a 222. Voile sjaaltje GIGUE a 39. Stoelen in kunststof MARIOLINA bij Quattro Benelux. Op de stoel: neplederen tasje H&M a 6,90. Lederen open pumps met strikjes ETE 2005 a 237. Halsjuweel en serie armbanden CLAIR DE FEMME resp. a 88 en a 65. Alles samen. Masque van Louis Widmer is een gelaatsmasker dat zowel vochtinbrengend als diepreinigend werkt. Tweemaal per week aanbrengen, inmasseren en daarna spoelen (a 17,50). Een witte pantalon krijgt meer pit als u er een felgekleurde top bij combineert. Katoenen zeemansbroek BETTY BARCLAY a 95. Twinset met contrastbies 123: a 55 voor het mouwloze T-shirt, a 70 voor de cardigan. Open lederen veterschoenen HUSH PUPPIES a 74,90. Suède ceintuur met schakels STROKE a 31,50. Tas in toile en leder en zijden sjaal OLSEN resp. a 43 en a 26. Tapijt IKEA, krukjes VITRA. Twee-in-een. Magic'Cils van Innoxa stelt zich niet tevreden met het voller en langer maken van de wimpers, het heeft ook een verzorgende werking door de rijstkiemolie en pro-vitamine B5 (e 10,95). Gooi vastgeroeste ideeën overboord! Tops in een neutrale tint hoeven niet altijd bij een al even sobere kleur. Integendeel, zij harmoniëren verrassend met uitbundige motieven. Mouwloos truitje met contrastbies DEVERNOIS a 95. Grofgeweven katoenen jasje BENETTON a 79,90. Katoenen rok met elastische tailleband ANOTHER WOMAN a 75. Geweven ceintuur IN WEAR a 19,95. Katoenen sjaaltje JACKPOT a 6,95. Grote tas in toile en bamboe DENTS a 62. Lederen sandalen met bloem E(X)IT a 60. Stoel Nic Chair van Werner Aisslinger voor Magis. Vijg en soya. Deze natuurlijke extracten vormen het hart van de exquise formule voor de anti-rimpelcrème Re-density van Garnier. In 28 dagen ondergaat de huid een verjongend effect. Er is een versie voor overdag en een voor 's nachts, de werking gebeurt van binnenuit (a 7,99). De meeste basics houden van onverwachte stijlcombinaties. Voeg wat humor aan uw kleding toe door een comfortabel vest bijvoorbeeld bij een grappige rok met seventies-print te dragen... Cardigan in streelzacht katoen SCAPA a 160. Elastisch topje NAF NAF a 9,90. Katoenen plooirok C&A a 35. Platformschoenen 3 SUISSES a 62,90. Rieten tas H&M a 19,90. Halsjuweel in leder en metaal VENIZI a 36,90. Strakke stoel met zit in kunststof en metalen frame ACCADEMIA bij Quattro Benelux. De zevende hemel. Voor het nieuwe gamma Spa Wisdom, liet Body Shop zich door de wijde wereld inspireren. Negen producten waaronder een miraculeuze monoïolie, een goddelijke badcrème, een zeepblokje voor een hemelse massage en een olie met honing van Afrikaanse oorsprong toveren sfeer in uw badkamer (vanaf a 15). PRODUCTIE: Ghislaine Nuytten SHOPPING: Sonja Mertens BEAUTY: Virginie Draelants HANDLEIDING: Lise Leuven HAAR & MAKE-UP: Lieve Vanderlinden met producten uit de 'Vloeibare Zonneschijn'-voorjaarslijn van SHISEIDO. FOTO'S: Roger Dyckmans Met dank aan: QUATTRO BENELUX, Hoegaarden 016 76 54 00 ANOTHER WOMAN : 02 478 48 20 BENETTON : 03 226 05 07 BETTY BARCLAY : 02 267 66 71 C&A : 02 257 69 76 CAMPER : 078 15 20 44 CLAIR DE FEMME : 02 526 85 55 DENTS : 02 263 21 21 DEVERNOIS : 02 268 27 90 ETE 2005 : 02 502 45 90 E(X)IT : 02 345 08 79 GIGUE : 03 239 64 72 H&M : 02 210 00 99 HUSH PUPPIES : 02 652 20 10 IKEA : 070 22 24 50 IN WEAR : 02 514 50 25 JACKPOT : 02 514 50 25 MARC O'POLO : 02 245 21 11 NAF NAF : 02 211 33 60 OLSEN : 02 267 21 80 SCAPA : 03 201 11 40 SHOE DISCOUNT : 011 85 45 11 STROKE : 0478 55 41 52 3 SUISSES : 069 88 22 11 TURNOVER : 02 478 48 20 TWICE AS NICE : 03 239 33 85 123 : 02 219 69 28 VENIZI : 02 647 04 91 VITRA : 02 725 84 00