2004 Bloemen, kleur en warmte

Plus Magazine wenst u in elk geval een stralend, kleurrijk en warm 2004!

Dali is back

Stof aan de muur

De belangrijkste interieurtrend van het jaar is de mix van hedendaags en antiek (dat overigens niet noodzakelijk echt moet zijn, alles wat geïnspireerd is door antiek is net zo goed). We verwarmen onze muren met een stofje, maar nooit op meer dan een of twee wanden. De vensters worden aangekleed met zware fluwelen overgordijnen. Fluweel maakt trouwens een heuse comeback, in het gezelschap van bloemenmotieven (voor de slaapkamers vooral rozen) en landschapspanelen om te kleven, net als in de jaren zeventig.

Groenten van vroeger

Helemaal terug van weg geweest: vergeten gewaande groenten zoals de biet, de koolraap en de aardpeer. Moeilijk te bereiden zijn ze niet, maar het is wel even wennen.

Bloemenvrouwen

Vergeet het minimalisme! In 2004 kleden we ons in kleur, met bloemenprints, strepen en stippels. We reizen vrolijk in de tijd met leggings en truien met wijde mouwen zoals in de jaren 80, of met dansende, sterk getailleerde rokken in de stijl van de New Look (1947). De gouden regel: stijlen van vroeger en nu worden zonder complexen gemengd.

Homo ludens

Gezelligheid is ‘in’. En wat is gezelliger dan een gezelschapsspel? Nieuwkomer Cranium wordt met teams gespeeld. Om te winnen moet je vragen beantwoorden, plasticine boetseren, zingen, met gesloten ogen tekenen. Dat wordt lachen!

Mobiele airco

We zijn de lange hete zomer niet vergeten! Dus zullen we niet op de volgende hittegolf wachten om airco in huis te halen. Liefst mobiel, zodat we hem van de slaapkamer naar de woonkamer kunnen meenemen en ons hoofd niet hoeven te breken over het hakken van gaten in de muren... Op onze foto: een handig exemplaar van DeLonghi.

Toerisme zonder toeristen

Waar gaan we in 2004 op vakantie? Het is het ideale ogenblik om een trip naar Libië te boeken, een land dat zijn deuren net voor het toerisme heeft geopend en nog niet wordt platgelopen. Dichter bij huis mag u Rijsel niet missen, de culturele hoofdstad van Europa (zie ook bladzijde 98).

Jacht op rimpels

De cosmetica wordt voortdurend efficiënter. Kijk maar naar de nieuwe rimpelcrèmes die op de basale huidlaag inwerken en even goede resultaten zouden opleveren als esthetische chirurgie! Alle merken doen eraan mee (op onze foto: Givenchy), zodat zelfs de rimpels van de mannen het in 2004 zwaar te verduren zullen krijgen (zie ook pagina 86).

Maxi

Er valt niet omheen te kijken... onze horloges worden al-maar groter. Voor de heren zijn er XXL-modellen, de dames dragen herenhorloges. Foto: de Khaki Aviation is met zijn 44 mm diameter de grootste chrono die Hamilton ooit heeft gemaakt.

Picknick

De trend is vorig jaar geboren en zet dapper door. Als we maar even de kans krijgen, organiseren we een picknick. In het bos, het park... en waarom niet in onze eigen tuin? Het uitpakken is het leukste!

Drinkt u Portugees?

We laten de Franse wijnen in de steek en gaan op verkenning in Spanje, Chili, Australië en vooral Portugal, dat de kwaliteit van zijn producten spectaculair heeft verbeterd.

Goed nieuws: het succes van de Portugese wijnen heeft de prijzen niet doen exploderen. Nog niet...

Autospeelgoed

Trendy bestuurders kopen een super-de-luxe car, ofwel kiezen ze voor een compacte monovolume of één van de even charmante als praktische bestelwagentjes die de markt overspoelen. Een idee? De Fiat Idea! Alles over het 82e Autosalon van Brussel leest u op p. 116.

AutospeelgoedHallo, zie je mij?

Nadat we er jaren van gedroomd hebben, komt de videofoon eindelijk vanuit de science-fictionfilm in onze woonkamer terecht. Is de Visto van Belgacom een gadget? Ja, maar wel een heel leuke!

Anne Vanderdonckt

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content