10 om te zien

Het Autosalon geeft een mooi overzicht van wat er vandaag op de markt is. Deze tien modellen zijn de kennismaking dubbel en dik waard!

VOLKSWAGEN ID.3

De nieuwe ID.3 van Volkswagen is de eerste zuiver elektrische Golf. De basisversie kost ongeveer 30.000 euro en heeft met een batterij van 45 kWh een theoretische autonomie van 330 km (WLTP). Er zijn ook twee varianten: 58 kWh met 420 km autonomie en een long range versie van 77 kWh, die goed zou zijn voor 550 km.

RENAULT CAPTUR PHEV

Renault pakt uit met een oplaadbare hybride van de SUV Captur. Hij wordt pas in de zomer van 2020 uitgebracht, maar hij geeft nu al zijn geheimen prijs. Zo zal het gecombineerde vermogen goed zijn voor 160 km, terwijl een batterij van 9,8 kWh een elektrische autonomie van 45 km oplevert. Onthoud dat Nissan in de nabije toekomst het voorbeeld van Renault zal volgen met de Juke (zelfde technische basis).

FORD PUMA

Voor alle duidelijkheid: de nieuwe Puma is geen coupé zoals zijn voorganger, maar een crossover van de Fiesta. De koffer van 456l bewijst het. Er zitten verschillende motoren in de pijplijn, waaronder sommige met een elektrische hulpmotor van 48 V.

HONDA E

Eindelijk: een elektrische Honda voor de stad. Die knappe auto is er in twee versies: het instapmodel van 34.500 euro met 136 pk vermogen, en de Advanced versie van 154 pk met een prijskaartje van 37.500 euro.

LANDROVER DEFENDER

Na een carrière van 70 jaar is de Defender aan een verjongingskuur toe. Het eerste model van de nieuwe generatie is de 110, met vijf deuren en een lange wielbasis. Daarna volgt de 90, een kort model met drie deuren. De nieuwe Defender biedt veel ruimte en is even praktisch als sterk (hij trekt tot 3,72 ton). De klassieke 4×4 gaat bovendien mee met zijn tijd: vanaf dit jaar is er ook een oplaadbare hybride.

TOYOTA YARIS

2020 is ook het startsein voor de vierde generatie van de Yaris. De stadsauto zal uitsluitend als hybride verkrijgbaar zijn. De ingenieurs beloven 15% meer vermogen en een 20% lager verbruik dan de vorige generatie. De kleine Toy wordt wat korter maar ook een stuk veiliger, met een heleboel nieuwe rijhulpen.

MAZDA CX-30

De naam is een beetje verwarrend, want de CX-30 past eigenlijk tussen de CX-3 en de CX-5. Hij kreeg een styling met veel rondingen, een forse lengte (4,4 m) en een ecologische aanpak met elektrische hulpmotor voor de benzineversies. Noteer dat dit model een SkyActiv-X benzinemotor heeft met een compressieontsteking zoals bij een diesel, voor meer efficiëntie.

SKODA OCTAVIA

De nieuwe Skoda Octavia is aan de vierde generatie toe. Hij maakt gebruik van de technische basis van de Golf en onderscheidt zich door zijn royale kofferinhoud: 600 l voor de berline en 640 l voor de Combibreak. Net als bij de Golf krijgen de motoren een lichte elektrische aandrijving als hulp. Er staan ook twee oplaadbare hybrides op het programma van 204 en 245 pk.

VOLKSWAGEN GOLF 8

Ook de Golf, de bestseller van Volkswagen, zet de stap naar een nieuwe generatie. Hij houdt het echter wel bij de MQB-basis en kiest zoals altijd voor evolutie in plaats van revolutie. De nadruk ligt vooral op de rijhulpen, terwijl de meeste motoren een lichte elektrische aandrijving meekrijgen. De Golf GTE (plug-in) zal met twee vermogens verkrijgbaar zijn: 204 en 245 pk.

PORSCHE TAYCAN

De eerste elektrische berline van Porsche is een pareltje. De Turbo en de Turbo S zijn heuse krachtpatsers en blinken uit door de autonomie van meer dan 400 km met één enkele laadbeurt. Porsche heeft ook een meer betaalbare versie 4S klaar met twee batterijpacks: 79,2 kWh en 93,4 kWh.

SALON AUTO / MOTO / MOBILITY 10 TOT 19/01/2020 WWW.AUTOSALON.BE

10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien
10 om te zien

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content