Bij een grootschalige "sweepactie" op het internet ontdekte en identificeerde de Economische Inspectie op dit
moment al meer dan 140 websites. Het onderzoek viseert niet alleen de specifieke, frauduleuze websites maar ook de internetbanners en linken op sociale netwerken of nieuwssites.

"We proberen het probleem eerst en vooral bij de basis, de frauduleuze aanbieders van de crashdiëten, aan te pakken. Maar daarnaast gaan we ook de bedrijven die de advertenties verspreiden op hun verantwoordelijkheid wijzen", zegt Chantal De Pauw, woordvoerster van de FOD Economie. Over welke websites en aanbieders het precies gaat, wil de FOD Economie midden in het onderzoek nog niet kwijt.

Bij een grootschalige "sweepactie" op het internet ontdekte en identificeerde de Economische Inspectie op dit moment al meer dan 140 websites. Het onderzoek viseert niet alleen de specifieke, frauduleuze websites maar ook de internetbanners en linken op sociale netwerken of nieuwssites. "We proberen het probleem eerst en vooral bij de basis, de frauduleuze aanbieders van de crashdiëten, aan te pakken. Maar daarnaast gaan we ook de bedrijven die de advertenties verspreiden op hun verantwoordelijkheid wijzen", zegt Chantal De Pauw, woordvoerster van de FOD Economie. Over welke websites en aanbieders het precies gaat, wil de FOD Economie midden in het onderzoek nog niet kwijt.