Brussel voert imagocampagne

25/05/16 om 09:08 - Bijgewerkt om 09:08

Na de aanslagen van 22 maart 2016 heeft Brussel een zware imagoklap gekregen en kwam de Belgische hoofdstad regelmatig negatief in de internationale pers. In de hoop meer toeristen aan te trekken en het Brusselse imago te verbeteren, roept de hotelindustrie de #SeeYouInBrussels-postkaarten in het leven.

Brussel voert imagocampagne

© G.F.

"Brussel was toen nog een bruisende stad..." zong de Brusselse trots Jacques Brel in 1962. Dat dat nog steeds zo is, daar willen de Brusselse hotels de toeristen met hun nieuwe campagne van overtuigen.

"We willen Brussel niet op een commerciële manier promoten,'' zegt Alizée Perdaens van het reclamebureau 20Something dat achter het #SeeYouInBrussels-idee staat. "We willen dat mensen overal ter wereld een juiste indruk krijgen van Brussel door een persoonlijke postkaart te ontvangen van een betrouwbare getuige. Dit kunnen inwoners van Brussel zelf zijn, maar even goed toeristen of iedereen die Brussel een warm hart toedragen,'' aldus Perdaens.

De #SeeYouInBrussels-postkaarten zijn gratis beschikbaar in meer dan twintig deelnemende hotels en via de vele Boomerang-stands over heel Brussel. Op de achterkant van de postkaart staat een link naar de officiële website www.seeyouinbrussels.be. De website biedt de kans om een digitale versie van de #SeeYouInBrussels-postkaart te versturen. Websitebezoekers kunnen hierbij zelf het design van de postkaart kiezen, een boodschap schrijven en het adres van een vriend, familielid of collega achterlaten. Aan de ontvanger van de postkaart wordt gevraagd om een foto van de kaart te delen op sociale media met #SeeYouInBrussels.

Onze partners