Het RIZIV viert vijftigste verjaardag met nieuwe campagne

09/11/14 om 09:03 - Bijgewerkt om 09:03

Het Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (RIZIV) bestaat precies 50 jaar. Heel wat mensen weten echter niet precies wat deze instelling doet. Daar wil het Riziv zelf verandering in brengen met een nieuwe campagne.

Het RIZIV viert vijftigste verjaardag met nieuwe campagne

© BELGA

Al 50 jaar beschikken we in België over een kwaliteitsvolle gezondheidszorg, erkend als een van de beste ter wereld. Het is een breed uitgebouwd systeem met betaalbare prijzen, ook voor de zwaksten in onze samenleving.
Al 50 jaar volgt de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen de ontwikkelingen in de medische wereld en houdt zij rekening met de evolutie van de ziektes en met ieders financiële situatie.
Deze verjaardag wil het Riziv aangrijpen als dé gelegenheid om na te gaan of iedereen zich wel degelijk realiseert wat hij/zij allemaal aan onze gezondheidszorg te danken heeft.
Op 3 november startte het een campagne om de troeven van het systeem en de werking ervan in de verf te zetten. Een belangrijke rol daarbij spelen het RIZIV en zijn partners: ziekenfondsen, zorgverleners, werkgevers- en vakbondsorganisaties, wetenschappelijke organisaties, regeringsvertegenwoordigers, enz.
Op de website www.onzegezondheidszorg.be:
? ontdek je waarvoor de 5 letters van het vertrouwde letterwoord staan.
? lees je het -gelukkig fictieve- scenario over gezondheidszorg als een luxeproduct .
? kan je aan de hand van 16 quizvragen jouw kennis over onze gezondheidszorg testen.

Onze partners